NorgesEnergi slutter med gjennomfakturering

Er du privatkunde av NorgesEnergi vil du fra 1. juni motta to fakturaer. En strømfaktura fra NorgesEnergi, og en nettleiefaktura fra Glitre Energi Nett.

Hva betyr dette for deg? 

Gjennomfakturering er en avtale som de fleste strømleverandører har med nettselskapene. En avtale som inkluderer nettleien på strømfakturaen, slik at du som kunde kun har en faktura å forholde deg til. Siden NorgesEnergi har sagt opp gjennomfaktureringsavtalen for privtakunder, vil du fra 1. juni motta en faktura fra NorgesEnergi og en faktura fra oss.

 

Her kan du lese om forskjellen mellom strømselskap og nettselskap

 

Kontonr. for utbetaling av strømstøtte

Siden gjennomfaktureringsavtalen er avsluttet vil du få utbetalingen av strømstøtten direkte fra oss. Vennligst logg inn på Min Side for å registrere ditt kontonr for utbetaling av strømstøtten. Når du har logget deg inn klikker du på Kompensasjon for høye strømpriser øverst i menyen. Du kan enkelt logge deg inn på Min Side ved bruk av ID-porten.

Når skal du kontakte NorgesEnergi?

  • For endring av kontaktinformasjon og fakturaadresse skal NorgesEnergi kontaktes. Dette gjelder selv om du nå vil få nettleiefakturaen separat.
  • Skal du si opp strøm og nettleieavtalen din fordi du skal flytte må du kontakte NorgesEnergi. Når din oppsigelse hos de er registrert vil den også registreres hos oss, via Elhub.
  • Alle spørsmål du har vedrørende strømpriser skal besvares av NorgesEnergi.

Kontakt Glitre Energi Nett hvis..

  • du ønsker nettleiefaktura tilsendt på e-post. Vi minner om at du får full oversikt over dine nettleiefakturaer på Min Side og i mobilappen; Glitre Energi Nett.
  • du ønsker betalingsutsettelse på din nettleiefaktura.
  • du har problemer med å legge inn kontonummer for utbetaling av tilgodebeløp.

Siste nytt

Gå til nyhetsarkiv
Kontakt Lukk
Hei og velkommen til oss!
31 00 42 30
Åpningstider kundesenter og chat:
Mandag - fredag 09.00 - 15.00
Kontakt oss
Spørsmål og svar

Skriv til oss på chat om HAN-port, innlogging på Min Side/app og spørsmål om nettleiefaktura