Leier du ut en eller flere boliger?
Da ønsker vi at du oppgir hvilke målernumre det gjelder.
Hvorfor? Det får du svar på ved å lese videre.

Strømbransjen er bygget opp slik at strømleverandører sender over meldinger til netteier om hvem som har flyttet ut og inn. Dersom netteier kun mottar melding om en utflytting vil netteier prøve å finne hvem som flytter inn/eier boligen for å varsle om at det stenges for manglende kundeforhold. Finner vi ingen av disse innen to virkedager vil anlegget blir stengt.
I blokker/leilighetskompleks er det ofte leiligheter som leies ut, og det er her vi støter på problemet med å finne deg som huseier for å varsle om stenging grunnet manglende kunde. Gjenåpning av stengt måler koster 600kr og er en unødvendig kostnad man enkelt kan unngå.
Hva kan du som huseier gjøre for å unngå stenging av strømmen?
- La målernummeret stå i leiekontrakten slik at leietaker kan bestille strøm før overtagelse. Da kan leietaker ordne seg en strømavtale fra riktig dato, og strømmen vil ikke bli stengt.
- Hvis leietaker ønsker at du ordner med strømavtale kan du som utleier lage deg en avtale med en ønsket strømleverandør, og få et skjema for bestilling av strøm som du har klart ved kontraktsinngåelse. Da skriver leietaker på bestilling av strøm fra overtakelsesdato, som du sender av gårde til strømleverandøren. Strømleverandøren sender så informasjonen videre til oss som netteier.
Vi som netteier ønsker å bidra til å smidiggjøre prosessen
Lag en avtale med oss om at ved oppsigelse, og ny bestilling ikke er lagt inn, kan vi føre anlegget over på deg som huseier. Vi sender deg da en e-post med dato avtalen inngår og hvilket anlegg dette gjelder.
Er dette noe du ønsker ber vi deg om å sende oss en liste med alle leilighetene/boligene du leier ut så får vi satt i sammen en avtale for nettopp dette. Bruk vårt kontaktskjema.
Dersom du ikke vil at anlegget overføres automatisk på deg, ønsker vi likevel en oversikt over hvilke anlegg du eier. På den måten kan vi merke strømmålerne i systemene våre, og sende deg en SMS når vi mottar en oppsigelse uten at det foreligger en ny bestilling. Da er du informert om at anlegget kan bli stengt innen to virkedager.
Vi håper å høre fra deg. Har du spørsmål eller du ønsker å sende over en liste over anleggene du eier kan du enkelt bruke vårt kontaktskjema.