Bygge nytt eller bygge om?
Skal du bygge nytt hus/hytte, eller kanskje du skal gjøre endringer der du bor nå? Da er det viktig at du kontakter oss i god tid før du setter i gang arbeidet.
Saksgang for tilknytninger
For å få nye anlegg tilknyttet strømnettet eller man skal gjøre endringer i eksisterende anlegg, må du ta kontakt med en elektroinstallatør. Installatøren sender da relevante opplysninger til Glitre Energi Nett om den nye installasjonen.
Her kan du lese mer om Glitre Energi Netts tekniske retningslinjer.
Husk at du må kontakte en autorisert elektroinstallatør. Er du usikker på om er i kontakt med en autorisert elektroinstallatør kan du sjekke det i Elvirksomhetsregisteret.
Når installatøren din har mottatt svar fra oss kan arbeidet med den elektriske installasjonen i bygget starte.
Du vil motta et informasjons- og tilbudsbrev fra Glitre Energi Nett med informasjon om anleggsbidrag og annen relevant informasjon. Du må akseptere tilbudet før Glitre Energi Nett setter i gang med nødvendige arbeider i eget nett.
Vi anbefaler deg å ta en titt på REN sin brosjyre for nettopp det å knytte seg til strømnettet her.
Forventet saksbehandlingstid
Behandlingstid for melding om installasjonsarbeid og retur av info til kunde: 4 – 6 uker.
I enkelte tilfeller ønsker du kanskje kun et prisanslag på en ny tilknytning eller forsterkning av nettet til Glitre Energi Nett. I slike tilfeller sendes henvendelsen inn via skjemaet Forespørsel om ny strømtilknytning.
Ønsker du derimot å flytte et kabelskap i gata, kabler i bakken, luftlinjer, stolper eller nettstasjon som er i veien for nybygg eller tilbygg du skal bygge? Da kan du bruke vårt skjema for Forespørsel om flytting av strømnett.
Kontakt oss
Telefon
Tlf: 31 00 42 30 (tastevalg 3)
Åpningstid er mandag til torsdag mellom 08:00-14:00.