Planlagte strømstanser

Her skal du finne alt relatert til planlagte strømstanser.

Planlagte strømstanser

Som netteier har vi ansvaret for overvåkningen og utbyggingen av strømnettet vi eier og drifter. I den forbindelse må vi stenge strømmen i korte perioder slik at våre montører kan jobbe under trygge forhold.

Varsling om planlagte strømstanser blir sendt ut til det telefonnummeret du måtte ønske minst 2 dager i forveien. Er du usikker på hvilket telefonnummer du har registrert som varsling for strømstanser kan du logge deg inn på Min side  for å se til at det vi har registrert er korrekt. Er det feil kan du enkelt oppdatere til riktig telefonnummer selv!

Har du opplevd strømstans som ikke er listet eller varslet om? Gi oss beskjed ved å ringe oss: 31 00 36 80.

Varsler om strømstans
Planlagte strømstans i kommunene Lier, Drammen, Nedre Eiker, Kongsberg, Gran, Lunner og Jevnaker ser du i kartet nedenfor noen dager i forveien.

Trykk på den blå pilen for å få mer informasjon.

Klikk her for å åpne kartet i eget vindu.

 

Hvorfor har vi fortsatt planlagte strømstanser under korona-pandemien?

Korona-situasjonen har gjort at vi må gjøre endringer i hvordan vi utfører arbeidsoppgavene våre. Dette gjelder også for de som jobber ute i felt. Her kan du lese litt om de justeringene vi har gjort og hva vi kan råde deg til å gjøre dersom du blir berørt av en strømstans mens du jobber hjemme. 

Vi er nødt til å fortsette med drift, vedlikehold og forbedringer i strømnettet vårt, blant annet for å forhindre uforutsette strømstanser. For at våre montører skal jobbe under trygge forhold må strømmen kobles ut i tidsrommet arbeidet pågår. Vi håper og tror at dere har forståelse for dette. 

Nettleie

Det passer aldri at strømmen går. Derfor prøver vi så godt det lar seg gjøre å holde den planlagte strømstansen kortere enn den normalt ville vært, slik at du som blir berørt ikke er uten strøm for lenge. Alle som blir berørt av disse planlagte strømstansene vil motta en SMS. Klikk deg gjerne inn på Min Side og se til at vi har riktig telefonnummer registrert på deg for å være sikker på at du mottar informasjonen du trenger 

Hvordan kan du forberede deg på en planlagt strømstans?

En planlagt strømstans er oftest på dagen, i arbeidstiden. Nå som vi er mye hjemme, også på dagtid, er det enda viktigere å forberede seg på en planlagt strømstans.

Her er våre tips

  • Det første er å notere seg hvilken dag strømstansen er, og hvilket tidsrom strømmen blir borte. Skriv det gjerne på en post-it lapp og sett den på f.eks kjøleskapsdøra.
  • Sørg så for å lad opp mobil, PC og nettbrett slik at du har strøm gjennom hele strømstansen. 
  • Informer kolleger (eller skolen ved hjemmeskole) i forkant om at du ikke kan delta i møter eller du vil være frakoblet i tidsrommet. 
  • Dersom det er viktig at du deltar kan man alltids dele mobilnettet sitt til PC.  
  • Noe av det viktigste; kok opp nok kaffe!! 
  • Dersom du har mulighet, er det en ypperlig anledning til å få seg litt frisk luft ved å gå en tur.  
  • Er du fysisk på kontoret/arbeidsplassen mens den planlagte strømstansen foregår anbefaler vi deg at du husker å skru av alle lys og andre apparater før du drar slik at det ikke skrur seg på igjen når strømmen settes på.  

 

Dersom den planlagte strømstansen varer lengre enn tidsrommet du har fått oppgitt på SMS kan det være at montørene har møtt på noen utfordringer under arbeidet. Ring gjerne feilmeldingstelefonen på 31003680 dersom du ikke har fått tilbake strømmen 30 minutter etter den skulle kommet på igjen.